МЕМОРАНДУМ
пожежних-рятувальників ДСНС
У зв`язку з систематичним невиконанням умов контракту з боку ДСНС та ситуацією, що склалася в державі, особовий склад пожежних-рятувальників України висуває РЯД ВИМОГ:
Матеріальне забезпечення та соціальна захищеність працівників
1) Перерахунок розміру зарабітньої плати в співвідношенні з валютним курсом (у пожежного вона становить 2200-2500 Грн, як при курсі 8 Грн за 1 $ так і при курсі 25-30 Грн за 1 $);
2) Реальне, а не ”на папері” повернення ПДВ та компенсація його відсутності за минулі роки з урахуванням інфляції (реальні щомісячні доходи вогнеборця не співпадають з довідками про доходи приблизно на 350-500 Грн);
3) З метою заохочення працівників та отримання досвідченого особового складу - Повернення до системи грошового заохочення в залежності від вислуги (трудового стажу), на прикладі систем існуючих в державах ЄС (на теперішній час різниця між рядовим, який щойно прийшов працювати та старшим прапорщиком командиром відділення з вислугою близько 20 років становить біля 200-300 Грн);
4) Нарахування коштів до заробітної плати, що стосуються окремих статей має базуватися на вислузі років, а не на займаній посаді (більше має отримувати людина, яка за роки служби поклала здоров`я, а не ”новоспечений” працівник з керівною посадою (наприклад, за включення в аппарати працівник оперативного штабу отримує 5-7 Грн за хвилину, керівник і зами РУ 4-6 Грн, начальник частини та їх зами по 2-4 Грн, а начальник караулу та неофіцерський склад майже 1 Грн незалежно від стажу; доречі, що стосуєтьяс бійців, то діє принцип ”премія знижується прямопропойційно з доплатою за роботу в аппараті” - іншими словами … заробітня плата безпосередньо рятівника не змінюється незалежно від навантажень пов`язаних з роботою в непридатних для дихання умовах, це ще не розбираючись хто насправді ”включається” та ще важливіше працює, а не споглядає або ще гірше - віддає безглузді команди).
5) Реальнодіюче державне страхування співробітників, службового автотранспорту; медичне і санаторно-курортне обслуговування працівників служби та членів їх родин (транспорт мають ремонтувати акредитовані СТО з послідуючою гарантією та відповідальністю, а не водії служби в той час як ”в горі” розкрадаються списані на обслуговування автопарку кошти; годі перекладати тягар проходження медоглядів та, не дай Боже, відшкодувань при настанні трагічних випадків з працівниками на плечі особового складу - читайте контракт, там надруковано ”хто, скільки і як” має забезпечити … доречі відпускні мають виплачуватися коли працівник йде у відпустку, а не в кінці року за умови, що кошти залишаться);
6) Надання працівникам ДСНС статусу держслужбовців. Особовому складу, що працюють в зоні АТО (евакуація людей, розмінування, гасіння пожеж та ліквідація НС в місцях ведення обстрілів та бойових дій) присвоїти статус Учасників бойових дій. На час проведення АТО мілітаризувати службу з послідуючим проходженням особовим складом необхідної військової підготовки ( !!! військовий резерв кількістю 75 тис. чол. умовно скоординований і забезпечений транспортом та зв'язком !!! ).
7) Повернення пільг пов`язаних із квартплатою та проїздом у транспорті (багато працівників приїздять на работу до міста з областей, що досить часто складає 250-550 Грн на місяць); надання службового житла закріпленого за частинами безпосередньо тим, хто в них працює, як це було заплановано при будівництві (в теперішній час там в більшості мешкають люди дуже опосередковано пов`язані не тільки з частиною, але інколи і з ДСНС взагалі, користуються службовим житлом в той час, як власне здають квартирантам і паркують на службових стоянках досить коштовні автомобілі, які наврядчи придбає людина яка не має власного житла; щодо вартості комунальних послуг - мешканець квартири площею 50-60 м кв. в Києві сплачує 800-900 Грн за місяць, в той час як за службове житло 250-500 Грн); отримання квартир співробітниками оперативної служби НС, що виходять на пенсію маючи 25 років вислуги (було 20, вище нема куди … інакше бійцям з досвідом самим буде потрібна допомога) - вищезазначене буде стимулювати особовий склад до довгострокової праці та надасть службі надбати досвідчених кадрів; закріплення строків експлуатації пожежгого та форменного одягу і спорядження належної якості зі своєчасним забезпеченням їх заміни (зовнішній вигляд пожежних не витримує ніякої критики - ми схожі на волоцюг - одяг зношений, а забезпечення новим неякісним відбувається у мізерній кількості); проведення правдивої оцінки технічного стану пожежних автомобілів та випробування пожежно-технічного озброєння і засобів індивідуального захисту згідно діючих вимог (час списувати той мотлох на якому нас змушують працювати, відпрацьовувати нормативи та здавати заліки - нормативних час розраховано виходячи з наяності у використанні транспорту та ПТО в задовільному стані, або, що ще гірше червоніти перед населенням за небоєздатніть підрозділу через технічний стан).
8) Юристи ДСНС та потребуюча відродження Профспілка мають працювати під керівництвом "бійцівського" складу (годі захищати стару систему від працівників);
9) Покласти контроль за використанням коштів ДСНС (доцільність, кількіть та якість закупівель) на відновлену Профспілку, представники якої можуть бути відкликані та переобрані в будьякий момент шляхом волевиявлення представників частин гарнізону (цей принцип діє і до представників - обираються особовим складом частин).
10) Повернення традицій щодо відзнак особового складу (маємо ситуацію, коли відзнаки працівників гарнізону мають звичку скупчуватись на грудях керівників).
11) Перехід на сучасні методи діяльності (приклад: автоматизація оповіщення (інколи з моменту дзвінка від заявника до отримання путівки на виїзд по тривозі минає 10 хвилин), оновлення контрольно-пропускної системи (втілення методу магнітних перепусток та домофонної системи - годі бути сторожами для автотранспорту "високих чинів"), ...).
12) Скасування добровільно-примусового внеску на підтримання пожежно-прикладного спорту за рахунок особового скаладу (доречі, куди використані такі величезні кошти - майже 200 тис. Грн щорічно?).
P.S. Мітинг носить суто мирних характер. Не провокуймо один одного і не дамо зовнішній загрозі "потрібної картинки". Не потрібно штурмів та візитівок Майдану (підпалів покришок), принаймні зараз. Спробуймо зробить все у цивілізований спосіб. Наші Вимоги передано і зареєстровано належним чином. З числа наших представників (вогнеборці, автомайдан, ЗМІ, депутати) створено переговорчу робочу групу. Звернення до нас Прем'єр-міністра України Яценюка Арсенія Петровича, як найвищого керівника ДСНС, очікуєм не пізніше ніж до 27 лютого. Починаючи з 28 лютого мають початись перемови та узгодження позицій, що мають завершитись до 5 березня включно. . Це буде на Вашій совісті та відповідальності. Звертаємось до ЗМІ за допомогою в інформуванні спільноти про хід справ. Окремо звертаємось до Прем'єр-міністра щодо перегляду керівного складу ДСНС починаючи з керівників РУ - з метою попередження ескалації зауважуємо на тих, хто обіймав керівні посади за режиму Януковича та проявив бездіяльніть або несвідомість під час Революції Гідності. Закликаємо і засте-рігаємо керівництво утриматись від продовження, а тим паче посилення тиску на нас - звичайних вогнеборців та рятувальників. Не треба нас лякати перевірками, службовими розслідуваннями та звільненнями з подальшим відправленням в АТО. У разі тиску ми будемо змушені перейти до службової діяльності у наступному вигляді:
1) виконання задач за призначенням (гасіння пожеж, ліквідація НС та допомога населенню та іншим службам);
2) висловленням недовіри керівному складу, починаючи від невиконання вимог внутрішньої та гарнізонної служби, за винятком тих, що впливають на боєздатніть підрозділу (бойкот на проведення занять, відмова від внутрішнього наряду та господарських робіт) і закінчуючи позачерговим мітингом радикального характеру.
Сподіваємость на розуміння та підтримку з боку суспільства, громадських організацій, ЗМІ та небайдужого керівного складу ДСНС.
Матеріально-технічне забезпечення, кадрова політика
та фінансова система
Роки розкрадань та некомпетентності центрального апарату вцілому призвели до втрати ними довіри з боку ”рядових” робітників, хоча саме вони і є елітою ДСНС, оскільки на їх плечі покладено тягар несення служби. Для поліпшення матеріально-технічного, кадрового та фінансового потенціалу служби, та з метою винайдення можливості забезпечення вищезазначених вимог пропонуємо наступний варіант:
1) Реструктуризація:
Виключення неймовірної кількіть бюрократичних засад, що надасть можливість скоротити кількість рабітників міністерства, ГУ, РУ та частин, в деяких випадках скасовуючи цілі відділи або навіть відомства (департамент, ГУ, РУ); також це отримає схвальні відгуки громадскості;
2) Децентралізація:
Передача на місця фінансових та кадрових важелів з одночасним скороченням бюрократії та людським переходом до електронного документообігу створить передумови для автономного функціонування окремої частини в той же час скоротивши чисельність РУ. Фізичні та юридичні особи мають платити за послуги пожежних-рятувальників, як і за всі інші блага. Розмір оплати треба вираховувати, але якщо умовно прийняти за основу 5 Грн в місяць з громадянина, що прописаний в районі виїзду, або навіть за 60 м кв. помешкання та 100-Х Грн з юридичної особи залежно від форми власності, роду діяльності або площі, яку займає господарство плюс скерування "платних послуг" ми вийдемо на пристойний баланс. Не будемо зупинятися на прикладах і статистичних даних того, як все занедбано, перейдемо до суті …За ці кошти частина має оновлювати автопарк згідно забудови та інших характеристик району виїзду, замінювати ПТВ, одяг та спорядження з вичерпаним строком придатності, підтримувати своє господарство у належному стані, та нара-ховувати відповідні заробітні плати. Разом з тим суспільство матиме право вимагати від служби якісної праці, що призведе до професійного підбору робітників. Доречі таким чином ми вирішуємо питання пов'язане з тим, що за однакову заробітню плату працюють пожежні в частинах які виїздять всередньому по 2-3 рази за добу і ті, що мають стільки виїздів за півроку.
3) Люстрація:
Приблизний розрахунок вказує на те, що пожежній частині для функціонування необхідні 5 посадових осіб вищого рангу (начальник частини, перший заступник (в тому числі господарник), заступник з фінансів (бухгалтерія та держтехногенбезпека, про зміни в роботі яких треба обговорювати в окремій темі), заступник з кадрової роботи (з функціями представника профспілки) та заступник з НС. Керівники мають користатися повагою серед підлеглих, а не вислужуватися перед вищим керівництвом. До того ж незамінних в нас нема і не треба скиглити, що без великих професіоналів служба завалиться. Керівники главків змінюються, як шкарпетки, а ми гасили, гасимо і будемо гасити пожежі, … Ми не фіскальний орган, а допомога населеннню - керівники мають бути вихідцями зі служби НС, а не з держдехногенбезпеки і тим паче не з колишніх міліціонерів або армійців. На посади призначати кваліфікованих офіцерів з числа начальників караулів шляхом волевиявлення особового складу, місця яких цілком можуть обійняти командири відділень. У разі необхідності мають пройти курс підвищення кваліфікації. Щодо кадрів для теперішньої держтехногенбезпеки - це мають бути держслужбовці, що на відміну від вогнеборців виходять на пенсію на загальних умовах. Це призведе до зменшення навантаження на пенсійний фонд та відновить соціальну справед-ливість. Також їх лави можуть поповнюватися оперативними робітниками, що за своїм фізичним станом більше не можуть виконувати завдання за призначенням. Окремим критерієм є очищення керівного складу ДСНС, починаючи з керівників РУ і вище від тих, хто обіймав керівні посади за режиму Януковича та проявив бездіяльніть або несвідомість під час Революції Гідності.
4) Антикорупція:
Провести антикорупційні перевірки щодо діючого керівного складу та членів їх родин, включно з попередниками (починаючи від заступників начальників РУ з держтехногенбезпеки і вище). У разі виявлення корупційних дій - притягнути до карної відповідальності. До винних задіяти конфіскацію майна та коштів з послідуючим їх перенаправленням до підконтрольного Профспільці фонду ДСНС.